Mezoterapi

Mezoterapi, günümüzde popüler olan cerrahi olmayan kozmetik bir işlemdir. Kozmetik olarak yüz, saç ve vücut uygulamalarında başarılı olarak uygulanan mezoterapi uygulamaları ayrıca sedef, egzema, saç hastalıkları ve kullanılan ilaçların sebep olduğu dermatolojik hastalıkların tedavisinde de güvenle kullanılır. Uygulamada cildin ihtiyaçları belirlenerek kişiye özel karışımlar hedeflenen deri altına enjekte edilir. Mezoterapi yirmili ve otuzlu yaşların başlarında da uygulanabilir.

Cildin yapısının anlaşılması, doğru ürünlerin kullanılması ve dozun ayarlanması dikkat edilmesi gereken konulardır ve dermatoloji uzmanlarınca yapılmalıdır.

Mezoterapi nedir?

Mezoterapi ilk olarak, Dr. Pistor tarafından 1952 yılında medikal işlem olarak tanıtılmıştır. Fransız Tıp Akademisi ise 1987’de, mezoterapiyi tıp dalı olarak adlandırmıştır.

Mezoterapi yöntemiyle hedeflenen dokuya direk olarak ulaşabiliriz. Hastanın ihtiyacına göre uygulanan maddeler, sistemik olarak emilmediği ve sadece enjekte edildiği deri bölgesinde kaldığı için yan etki görülmeksizin istenilen dozlarda uygulama imkanı sağlar.

Mezoterapi hangi durumlarda yapılır?

Mezoterapi uygulaması;

• Canlı görüntüsünü yitirmiş mat ciltlerde,
• Esnekliğini yitirmiş, sarkmış ciltlerde,
• Makyaj, hava kirliliği, yaşam alanlarından gelen etkilerce yorgun ciltlerde,
• Sigara kullanımından etkilenmiş ciltlerde,
• Akne, yara ve yanık lekeleri olan ciltlerde,
• Saç sorunları olanlarda,
• Bölgesel incelmek isteyenlerde,
• Selülitlerinden rahatsız olan kişilerde kullanılabilir.

Birçok cilt sorununda tedaviyi tamamlayıcı olarak da tercih edilen mezoterapi cilt gençleştirme, cilt tonlama ve cilt kırışıklıkları tedavisinde de güvenle kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Deri hastalıklarında sistemik olarak yüksek dozlarda kullanımında yan etki riski olan ilaçların enjeksiyonu için kullanılan bir tedavi şeklidir.

İçerik Güncelleme Tarihi : 17.04.2023